Wat heeft u nodig voordat u met de aanvraag start?
- Het KvK-nummer van uw intermediair
- Het KvK-nummer van uw eigen organisatie
- Een mobiele telefoon
- De gegevens en een kopie legitimatie van de tekenbevoegde van uw organisatie
Om de ketenmachtiging aanvraag te starten klik hier of kopieer de volgende link: https://mijn.eh.reconi.nl/registratie/intermediair/Chainauthorization.
Beschikt u over eHerkenning bij Reconi?
Log dan in op Mijn Reconi. Kies onder “Mijn Account” voor “Mijn Machtigingen” en klik op “Nieuwe ketenmachtigingen aanvragen” om een ketenmachtiging aanvraag te starten en ga door naar Stap 8
Geen KvK-nummer maar wel een Nederlands fiscaal nummer?
Voor organisaties zonder KvK-nummer, maar met een Nederlands fiscaal nummer, is er de mogelijkheid om een ketenmachtiging te verstrekken op basis van het fiscale nummer. Met deze ketenmachtiging kan door een intermediair worden ingelogd bij de belastingdienst. Om het aanvraagproces te starten Klik Hier
Vul uw e-mailadres in en los de reCAPTCHA op. Klik vervolgens op [Volgende].
Er is een e-mail verzonden naar het opgegeven e-mailadres.
Open het e-mailbericht om het aanvraagproces te vervolgen.
Open het e-mailbericht en klik op het blauwe veld om uw e-mailadres te bevestigen en het aanvraagproces te vervolgen.
Vul hier uw mobiele nummer in en klik op [Volgende].
Er is zojuist per SMS een code verstuurd naar het opgegeven telefoonnummer.
Vul de eenmalige code in en klik op [Volgende].
Kies een 5-cijferig wachtwoord en klik op [Volgende].
Vult het KvK-nummer in van uw intermediair (de te machtigen organisatie).
Controleer of de getoonde gegevens overeenstemmen met de gegevens van uw intermediair. Neem bij twijfel contact op met uw intermediair.
Vul nu het KvK-nummer in van de organisatie waarvoor u een organisatie ketenmachtiging wilt verstrekken (uw eigen organisatie).
De gegevens van uw organisatie worden automatisch bij de Kamer van Koophandel (KvK) opgehaald op basis van het ingevoerde KvK-nummer.
Selecteer de machtigingen waarvoor de intermediair moet worden gemachtigd.
Kies of u de benodigde KvK-uittreksel zelf wilt aanleveren of deze door Reconi wilt laten opvragen.
U heeft nu de mogelijkheid om de gegevens van de bevoegd vertegenwoordiger van de organisatie op te geven.
Klik hiervoor op de groene knop [Bevoegd vertegenwoordiger toevoegen].
Vul de gevraagde gegevens in van de bevoegd vertegenwoordiger en klik op [Opslaan].
Controleer of alle benodigde bevoegd vertegenwoordigers zijn opgegeven en klik op [Volgende].
U heeft nu de mogelijkheid om een afwijkend factuuradres en/of PO/Referentienummer op te geven.
Controleer aan de hand van het getoonde overzicht of alle gegevens juist zijn ingevuld.
Indien alles correct is ingevuld accepteert u de voorwaarden en kies voor [Bestel].
Upload de benodigde de benodigde documenten.
Sleep de gewenste bestanden in het vak om deze te uploaden of klik op het vak om bestanden om een bestand te selecteren.
Nadat alle benodigde documenten zijn toegevoegd kiest u voor [Afronden].
Print het registratieformulier en stuur deze, na ondertekening door de opgegeven bevoegd vertegenwoordigers, per post naar:
Reconi
Postbus 244
1500EE Zaandam