Identificeer uzelf bij Reconi via AMP Groep

Tijdens het aanvragen van een eHerkenningsmiddel kan het zijn dat wij u vragen om u te identificeren. Voor het uitvoeren van de (digitale en fysieke) identificaties werken wij samen met AMP Groep.

Voor meer informatie over identificatie op afstand verwijzen wij u graag naar de website van AMP Groep.

AMP

De kosten voor premium identificatie bedragen €10,- . 

Als u kiest voor een fysieke identificatie in plaats van een identificatie via de AMP Groep Online Identificatie APP, zal de identificatie standaard plaats vinden tussen 08:00 en 18:00 uur. De avond ervoor ontvangt u een sms bericht met een tijdvak van 2,5 uur voor de volgende dag waarbinnen de identificatie bij u zal plaatsvinden. Indien u voor een fysieke identificatie kiest, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht door AMP Groep.

AMP Groep hanteert hiervoor de volgende tarieven:

Toeslag fysieke identificatie €16,65 (exclusief eventuele kosten voor een specifiek tijdvak).

Ochtend / middag €3,50.

Tijdvak van 3 / 3,5 uur €4,99.

Avond / weekend €4,99

Weekend ochtend / middag €6,50 De extra kosten voor een specifiek tijdvak dienen door middel van een pinbetaling te worden voldaan aan de AMP Groep medewerker tijdens de fysieke identificatie.

Nadat de identificatie is afgerond worden de gegevens vanuit AMP Groep op een beveiligde manier naar Reconi verstuurd.
Reconi gebruikt de gegevens om uw aanvraag eHerkenning te verwerken, waarna de privacygevoelige gegevens op een veilige manier worden verwijdert.

Klik hier voor meer informatie over onze identificatiepartner AMP Groep.

Nadat u op afstand of op locatie bent geïdentificeerd, zullen wij een laatste controle uitvoeren. Binnen één werkdag zal het eHerkenningsmiddel dan worden uitgegeven.

Als de persoonsgegevens op het gescande legitimatiebewijs tijdens de controle niet overeenkomen met de opgegeven persoonsgegevens in de aanvraag, zal AMP Groep Reconi hierover infomeren. Een medewerker van Reconi zal dan contact met u opnemen om de verdere stappen te bespreken.

Vanaf het moment dat u de e-mail van AMP Groep heeft ontvangen, heeft u 30 dagen om de digitale of fysieke identificatie te voltooien.

Zonder de identificatie mogen wij uw eHerkenningsmiddel niet uitgeven. U zult dan een nieuwe afspraak met AMP Groep moeten maken. U kunt hiervoor contact opnemen met onze helpdesk.

U ontvangt vanuit AMP Groep een e-mail. Via deze e-mail zult u de keuze krijgen tussen een identificatie op afstand (digitaal), of een identificatie op locatie (fysiek). Bij de keuze voor identificatie op locatie zal een medewerker van AMP Groep bij u langs komen om aan de hand van uw identiteitsbewijs uw persoonsgegevens te controleren.

Indien u hiervoor gekozen heeft, zult u per e-mail en sms updates ontvangen zodat u de actuele aankomsttijd online kunt volgen. AMP Groep houdt u verder op de hoogte. 

AMP Groep komt op de door u aangegeven locatie langs. De locatie dient in Nederland te zijn. Tijdens de identificatie op locatie is de medewerker van AMP Groep uitgerust met een tablet waarmee de medewerker een scan maakt van uw legitimatiebewijs. De scanner zal automatisch gegevens afschermen die voor Reconi niet relevant zijn. U hoeft dit dus niet af te plakken op uw legitimatiebewijs.

Na een succesvolle identificatie zal er een terugkoppeling gegeven worden aan Reconi en zal uw eHerkenning na de laatste controles worden uitgegeven.

Voor Nederlandse legitimatiebewijzen geldt dat een paspoort, ID-kaart of rijbewijs kan worden gebruikt.
Voor legitimatiebewijzen die binnen de EU zijn uitgegeven geldt dat een paspoort of ID-kaart kan worden gebruikt. Een niet-Nederlands rijbewijs kan niet worden gebruikt.
Voor legitimatiebewijzen die buiten de EU zijn uitgegeven dient altijd een paspoort te worden gebruikt.


Niet alle legitimatiebewijzen met een niet-Nederlandse nationaliteit zijn voorzien van een NFC-chip. Voor een overzicht van legitimatiebewijzen met een niet-Nederlandse nationaliteit met of zonder NFC-chip, klik hier.

Het kan voorkomen dat de NFC-lezer in de gebruikte telefoon en de chip op het identiteitsbewijs niet goed zijn uitgelijnd.

Probeer dan de volgende tips:

  • Verplaats het identiteitsbewijs langzaam van boven naar beneden tegen de achterkant van de telefoon, totdat het uitlezen begint. Is het uitlezen begonnen, houdt dan de telefoon zo stil mogelijk zodat de NFC-verbinding niet wordt verstoord.
  • Het kan helpen om het hoesje van de telefoon/identiteitsbewijs te verwijderen. Het signaal kan daardoor worden geblokkeerd.
  • Het kan zijn dat de NFC-lezer in uw mobiele telefoon is uitgeschakeld. Via uw instellingen kunt u dit inschakelen.
  • Gebruik een andere mobiele telefoon. Zolang de identificatie via de app nog niet is afgerond kan het proces nog worden onderbroken en op een later moment worden voortgezet.
  • Bij een legitimatiebewijs met een niet-Nederlandse nationaliteit kan het voorkomen dat het legitimatiebewijs geen NFC-chip heeft. Klik hier voor een overzicht van legitimatiebewijzen met een niet-Nederlandse nationaliteit, met of zonder NFC-chip.
  • Voor meer tips van AMP Groep, klik hier.

U ontvangt vanuit AMP Groep een e-mail. Via deze e-mail zult u een link ontvangen om de gratis AMP Groep App te downloaden. Hiermee kunt u uzelf op afstand via de AMP Groep Online Identificatie APP identificeren. Volg de stappen uit de e-mail van AMP Groep, ook na het downloaden van de app.

Zie onderstaande afbeeldingen ter begeleiding van de identificatie op afstand.

Na het scannen van de laatst getoonde QR-code uit de voorbeeldafbeeldingen, wordt de identificatie via de app voortgezet.
De identificatie bestaat uit vier stappen:

  1. Scan de voorkant van het legitimatiebewijs.
  2. Scan de achterkant van het legitimatiebewijs.
  3. Scan de NFC-chip.
  4. Maak een scan van uw gezicht (gezichtsherkenning).

Indien u bij Reconi een eHerkenningsmiddel op betrouwbaarheidsniveau 3 of 4 aanschaft en u bent de bevoegd vertegenwoordiger en tevens de gebruiker, wordt u op afstand geïdentificeerd. Deze controle is een standaard stap in het proces. De identificatie wordt uitgevoerd door onze externe partner AMP Groep. Dit kan via de “AMP Groep Online Identificatie APP”, welke u gratis kunt downloaden via de Apple App Store of de Android Play Store.

U heeft ook altijd de keuze om op locatie geïdentificeerd te worden. Dan zal een medewerker van AMP Groep op een door u gewenste locatie in Nederland langskomen om uw legitimatiebewijs te scannen.

Een medewerker in loondienst hoeft echter niet geïdentificeerd te worden.

Voor meer informatie over onze identificatiepartner AMP Groep, klik hier.

EH3 is een hoger betrouwbaarheidsniveau en dit niveau vereist persoonlijke identificatie voor een gebruiker die bevoegd vertegenwoordiger of niet in loondienst is.