De Belastingdienst gaat over naar een nieuw portaal: Mijn Belastingdienst Zakelijk.
Wat zijn de voordelen van Mijn Belastingdienst Zakelijk?
- Mijn Belastingdienst Zakelijk werkt beter op tablets en smartphones dan het oude portaal voor ondernemers.
- Doordat u met eHerkenning inlogt is uw privacy en veiligheid beter geregeld wanneer u online belastingzaken doet.
- Wanneer u een aangifte instuurt via Mijn Belastingdienst Zakelijk, dan kunt u die aangifte altijd opnieuw inzien. In het oude portaal kan dat niet.
- Tijdens het invullen van de aangifte, correctie of opgaaf kunt u tussentijds uw gegevens opslaan, ook dat is nieuw.
Rechtspersonen kunnen inloggen met eHerkenning. Om een eHerkenningsmiddel te kunnen aanschaffen, moet u zijn ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel (KVK).
Sinds deze maand kunt u ook voor uw fiscale eenheid de btw-aangifte doen. Binnen eHerkenning is het ook mogelijk een medewerker te machtigen voor de dienst ‘Omzetbelasting voor fiscale eenheden’. Uw medewerker kan dan bijvoorbeeld de btw-aangifte voor de fiscale eenheid doen in Mijn Belastingdienst Zakelijk. Voor informatie over de Belastingdienst en het gebruik van eHerkenning klik hier.
Eind 2021 vervangt Mijn Belastingdienst Zakelijk het oude portaal.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw organisatie?
Neemt u dan contact met ons op, wij hebben geen wachttijden en staan u direct te woord.
Kijk voor onze contactmogelijkheden op: https://www.reconi.nl/klantenservice/