eHerkenning voor Fiscale Dienstverleners zonder KVK-nummer

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Nieuws

Bent u fiscaal dienstverlener zonder inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KvK) en logt u namens uw klant in op Mijn Belastingdienst Zakelijk? Dan heeft u eHerkenning met een ketenmachtiging nodig om toestemming te krijgen voor deze handeling. Hieronder leest u hoe u eenvoudig een ketenmachtiging kunt aanvragen voor eHerkenning (EH3) zonder KvK-nummer.

Stappenplan voor Fiscale Dienstverleners zonder KVK-nummer

1. Aanmelden als buitenlandse onderneming
Vul het formulier Aanmelden buitenlandse onderneming in en stuur dit per post naar de Belastingdienst. Na verwerking ontvangt u een fiscaal nummer (registratienummer). Als u al een fiscaal nummer heeft, kunt u deze stap overslaan.

2. Aanvragen van eHerkenning (gebruikers) voor intermediair organisatie zonder KVK-nummer
Gebruik uw fiscale nummer om eHerkenning aan te vragen. Klik hier voor meer informatie over de aanvraag.  

3. Ketenmachtiging regelen
Nadat u eHerkenning heeft aangevraagd, dient u een ketenmachtiging aan te vragen  om namens uw klant in te kunnen loggen. Wij kunnen u hierbij ondersteunen.

 

Zorg ervoor dat u goed voorbereid bent en start vandaag nog met het aanvragen van uw ketenmachtiging. Wilt u een aanvraag starten en kunt u hulp gebruiken? Klik dan hier en onze consultants helpen u verder met uw aanvraag.