Intrekken bij onbevoegd gebruik
Wanneer er sprake is van onbevoegd of anderszins onjuist gebruik (misbruik), of wanneer dit wordt vermoed, kunt u overgaan tot het intrekken van het eHerkenningsmiddel.
Uw eHerkenningsmiddel is na intrekking niet meer bruikbaar! Wij kunnen uw middel niet opnieuw activeren na intrekking. U moet een nieuwe aanvraag indienen om weer over een eHerkenningsmiddel te kunnen beschikken.
Via Mijn Reconi kunt u uw authenticatie middel intrekken. In het tabblad “Mijn Middel” kunt u heel eenvoudig uw eHerkenningsmiddel opzeggen. U zegt uw middel op door te klikken op de knop [Opzeggen en intrekken].
Beschikt u niet meer over het eHerkenningsmiddel? Neemt u dan contact op met onze helpdesk.
Helpdesk gesloten? Stuurt u dan een email met uw verzoek met als onderwerp “Intrekkingsverzoek” naar: helpdesk@reconi.nl
Indien het een EH4 middel betreft en u wenst het PKIoverheid certificaat in te trekken verwijzen wij u naar uw PKIoverheid leverancier (de CSP). U heeft van uw CSP instructies ontvangen hoe u over kunt gaan tot intrekking. Na intrekking is uw PKIoverheid certificaat niet meer bruikbaar en niet meer te activeren.
Indien u een EH3 middel met spoed wenst in te trekken verzoeken wij u het spoed intrekkingsformulier in te vullen.